ОСВІТА
НА СВОЄМУ ШЛЯХУ Я ПРОЙШОВ ВСІ СТУПЕНІ ОСВІТИ, ПОЧИНАЮЧИ З ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ЗАКІНЧУЮЧИ МАГІСТРАТУРОЮ. У СКАРБНИЧЦІ 4 ДИПЛОМИ ПРО ОСВІТУ.
Кваліфікований робітник
(2011-2013)
Міжрегіональне вище професійне училище зв'язку м.Києва (з 2015 року ДНЗ "Київський професійний коледж з посиленою військовою та фізичною підготовкою"), оператор з обробки інформації та програмного забезпечення, кваліфікований робітник
Молодший спеціаліст
(2013-2015)
Київський професійно-педагогічний коледж імені Антона Макаренка, Професійна освіта. Комп'ютерні технології, майстер виробничого навчання, молодший спеціаліст
Бакалавр
(2015-2016)
Київський професійно-педагогічний коледж імені Антона Макаренка, Професійна освіта. Комп'ютерні технології, педагог професійного навчання, бакалавр
Магістр
(2016-2017)
Національний університет біоресурсів і природокористування України, Гуманітарно-педагогічний факультет, Менеджмент(Управління навчальним закладом), магістр
Педагогічна ідея
Компетентнісне навчання з використанням міжпредметних зв'язків, яке спрямоване на використання знань та навичок, що отримані на уроці інформатики до використання у повсякденному житті.
Моя педагогічна ідея, є результатом спостереження за викликами, які стоять перед нами - вчителями та сучасною освітою загалом.
Сьогодні значна частина педагогів прагнуть підготувати учнів та загалом молоде покоління до життя, до життя у новому, високорозвиненому інформаційному середовищі. Проте ніхто не задається питанням: «А, що учні роблять зараз, вони хіба не живуть?» Нам не потрібно готувати їх до життя, адже життя не почнеться після школи чи університету. Життя тут і зараз. Нам важливо навчити наших учнів ефективно використовувати свої знання, навики та можливості тут і зараз. Бути гнучкими та адаптуватись до тих викликів, які життя готує їх щохвилини. Визначальною ж рисою цього моменту є стрімке впровадження цифрових технологій у життя суспільства, а уміння ефективно використовувати їх засоби поступово стає ледь не необхіднішою навичкою для більшості професій. Тож володіння комп'ютером і та ж сама інформатична компетентність або ж комп'ютерна грамотність є однією із найважливіших елементів освіти, а формування однієї з основних предметних компетентностей - інформаційно-комунікаційної є запорукою успіху для здобувачів освіти у майбутньому. Отже, головним моїм завданням є:
- Підготувати здобувачів освіти такими, які не тільки матимуть знаннєву базу, але й умітимуть використовувати їх у різних життєвих ситуаціях. Тому спрямованість на формування розумових здібностей учнів та передання навиків ефективного обереванная засобами пізнання обовязково мають виступити як головні пріоритети із самого початку навчання. І звісно, значна частина яких, саме базується на основі ІКТ.
- Навчити ефективно використовувати ґаджети, особливо у навчальних цілях, адже вміння користуватись гаджетом, абсолютно не дорівнює вміло його використовувати.
- Показати, що міжпредметні зв'язки є важливим принципом навчання в сучасній школі. Адже саме завдяки їм забезпечується взаємозв'язок наук природничо-математичного і суспільно-гуманітарного циклів. А проблема не стільки в оволодінні знаннями, скільки в умінні застосовувати їх на практиці в будь-якій життєвій ситуації та у професійній сфері, і саме це є моїм пріоритетним завданням.
- Використовувати елементи STEAM-освіти на уроках інформатики, та під час занять на гуртку моделювання та робототехніки. Внаслідок стрімкого розвитку технологій найбільш затребуваними фахівцями стали програмісти, професіонали в сфері високих технологій, тому завдяки STEAM напрямку, я частково розкриваю тему програмування та закохую учнів у світ ІТ. STEAM у свою чергу - це один із трендів у світовій освіті, який передбачає змішане середовище навчання, і демонструє учням, як застосовувати науку і мистецтво разом у повсякденному житті.
Метою моєї педагогічної діяльності є впровадження методики формування інформаційно-комунікаційної компетенції учнів, яка забезпечить свідоме ставлення до інформаційної діяльності, сприятиме знаходженню, розумінню, оцінюванню та застосовуванню інформації в різних формах, середовищах та ситуаціях, використовуванню набутих навиків для розв'язання особистих та соціальних проблем. Саме тому, добираючи до уроку програмне забезпечення та електронні засоби навчання, враховую, що вони мають відповідати певним вимогам, а саме:
- Бути цікавими і викликати позитивні емоції у школярів.
- Активізувати пізнавальну та розумову діяльність учнів.
- Викликати у дитини бажання навчитися працювати самостійно.
- Відповідати психолого-педагогічним вимогам.
- Розвивати творчі здібності дитини.
- Бути актуальними та трендовими на данному етапі навчання
Учні всіх класів беруть участь у міжнародних, всеукраїнських та міськиї конкурсах, олімпіадах та змаганнях. Зокрема ми з учнями постійно беремо участь у таких конкурсах як: ITalant, Бобер, Олімпіс, Фестиваль програмування Scratch, створення світу за різними тематиками за допомогою Minecraft Education Edition, фестивалі ідей ClassIdea та олімпіадах від: На Урок, Всеосвіта, займf'vjcm проєктною діяльністю: розв'язуємо компетентнісні та прикладні задачі, використовуємо дистанційне навчання для самоосвіти. Проходимо міжнародні курси пов'язані зі сферою ІТ, та додатково беремо з них матеріали для використання на наших уроках.
Однією із задач моєї роботи є створення умов для проєктної діяльності, а саме:
- пошук інформації (використовувати ресурси Інтернету, передбачена робота з пошуковими системами, базами даних);
- обробка інформації (аналіз завдання, визначення необхідних джерел, перевірка достовірності отриманого матеріалу);
- подання інформації (робота з графічними і текстовими редакторами, публікація результатів в Інтернеті, завдання на розробку мультимедійної презентації);
- передавання інформації (представлення власних робіт, захист рефератів, використання різних носіїв інформації).
Вся робота реалізується в проєктах на уроках інформатики, та додатково під час гуртка.
Дуже важливо зацікавити учнів, показати, що навчальний матеріал буде корисний в майбутньому і важливо показати як, та чим. Саме тому, на уроках інформатики намагаюся показати практичний зв'язок предмету із життям та з іншими предметами.
Одним із цікавих способів демонстрації зв'язку інформатики з іншими предметами - це проведення нестандартних уроків (інтегрованих). Адже інформатика ,це мабуть той унікальний предмет ,який можна інтегрувати взагалі з будь-яким предметом..
Працюючи над впровадженням STEAM-технології в освітній процес намагаюся донести до учнів, що дослідження це круто та неймовірно цікаво. Завдання дослідницького характеру суттєво відрізняються від традиційних завдань вже своїм формулюванням. У завданнях немає очевидної відповіді, її учням необхідно самостійно знайти і обґрунтувати, і часто це відбувається самостійно, я просто спостерігаю та за потреби направляю. Тобто моя роль як вчителя трансформується і я стаю наставником, ментором.
На уроках пропоную учням компетентнісні задачі, у яких чітко прослідковуються міжпредметні зв'язки та прикладна спрямованість навчання та використання отриманих знань у повсякденному житті.
Висновок: У процесі своєї роботи можу чітко простежити зростання пізнавального інтересу учнів до вивчення інформатики, особливо під впливом міжпредметних зв'язків. Міжпредметні зв'язки у свою чергу значно укріплюють інтерес до предмету, розширюють зацікавленість учнів та значно поглиблюють знання. Процес навчання стає різноманітним, цікавим, емоційно забарвленим. Важливо ж насправді правильно показати практичний зв'язок інформатики з життям та з іншими предметами, і вірно підібрати практичні приклади. А використання елементів STEM-освіти на уроках - це прекрасна можливість навчити учнів мислити та знаходити необхідну інформацію, бачити не проблему, а шляхи її вирішення.